onsdag, maj 06, 2009

Transformation: alfabetiskt -> färgkoordinerat!

Jag har varit nyfiken på det så länge, så i dag tog jag tag i projektet. Färgkoordinerade vår bokhylla. Intressant att se resultatet! Kommer naturligtvis inte att hitta någonting så här, och så småningom ska jag nog ordna tillbaka det till alfabetisk ordning. Men tills vidare ser det ut så här!





Jag har varit nyfiken på det så länge, så i dag tog jag tag i projektet. Färgkoordinerade vår bokhylla. Intressant att se resultatet! Kommer naturligtvis inte att hitta någonting så här, och så småningom ska jag nog ordna tillbaka det till alfabetisk ordning. Men tills vidare ser det ut så här!

7 kommentarer:

Maria sa...

Snyggt! :D

Bokbabbel sa...

Jag är rätt förtjust ja :)

Snöfrid sa...

Ser riktigt snyggt ut! :)
Fast själv skulle jag aldrig våga, som du skrev så skulle jag nog inte hitta bland böckerna efteråt..

Bokbabbel sa...

Fast jag vill ändå tro att jag "känner" mina böcker, att jag kan hitta bland dem ändå. Och det är ju rätt trevligt(/nyttigt?) att se böckerna i ett nytt ljus, kanske få syn på en bok som annars skulle ha hamnat i skymundan. Och så är det trevligt att låta blicken svepa över hyllorna, nog hittar man väl ändå boken förr eller senare...?

Fia sa...

mycket vackert om än opraktiskt! gillar att du har diana gabaldon och danielle steel! ;)

Bokbabbel sa...

Usch ja, Gabaldon står jag för men den där ena Danielle Steel är nog en skämsbok! Fast den är ingen roman utan en "sann berättelse om hennes son". Men ändå :P

Titti sa...

Jag skulle så himla gärna vilja sortera om vår bokhylla efter färg. Det är så vilsamt för ögonen, tycker jag alltid när jag ser nån som tagit steget. Men jag vet ju hur irriterad jag kommer att bli när jag ska leta efter nån bok och inte bara kan dyka in i alfabetet. Har flera serier där ryggarna fått olika färg, tänk vilken röra!

Kanske borde jag bryta ut nån liten genre och placera den i en mindre bokhylla i något annat rum. Då skulle man ju kunna gå loss och färgsortera bara en liten del av sina böcker?:-)