onsdag, december 29, 2010

Bokbloggsåret 2010

År 2010 blev ett bra bloggår för Bokbabbel. Bloggen fyllde fem år i maj och jag lyckades spotta ur mig nästan 500 inlägg(!) under årets lopp, vilket är väldigt mycket speciellt med tanke på att bloggens tusende inlägg också skrevs detta år.

2010 var också året då jag lanserade mina nördiga bloggnischer böcker+Converse och böcker+finsk design. Jag köpte min nördiga bloggar-t-shirt som blev en utmärkt outfit på bokmässan. Jag lät trycka upp visitkort för bloggen och fick dessutom halva bokbloggosfären att göra samma sak. Jag deltog i olika enkäter och utmaningar och producerade själv några egna, bland annat söndagsenkät supreme. Mina listor om hur man känner igen en bokmal och tio typer man möter på bokmässan blev väldigt populära, men allra mest glada tillrop fick nog mina 25 (och ytterligare 25) skäl att köpa en bok.

Min första blurb hamnade på omslaget till Daniel Åbergs bok Vi har redan sagt hej då. I september åkte jag till Göteborg på bokmässa och fick träffa en hel drös med trevliga bokbloggare IRL, fantastiskt roligt! Jag pratade bokbloggar inför två gymnasiegrupper och var nästan med i Hufvudstadsbladet. Jag installerade Google Analytics vilket sedermera gav upphov till en notis i Svensk Bokhandel.

Jag bloggade om allt från den eventuella problematiken med recensionsexemplar och julklappstips till bokmalen till gästande Converse och pimpandet av min egen bokhylla. Och mycket mycket mer.

Jag läste, köpte, lånade, bloggade om och andades böcker.

Tack för att ni läser och kommenterar! Gott nytt år!

11 kommentarer:

Metta Karlsson sa...

Vilket fantastiskt bokbabbelår. Jag har inte ens varit igång ett halvår så det blir inte i närheten av lika spännande sammanfattning för mig.

Jessica (ord och inga visor) sa...

Åh vilket härligt år! tack för att du bloggar. :)

Lisa H sa...

Ja, vilket superfint år, Bokbabbel!

Bara fortsätt precis så som du alltid gjort! :D

Gott nytt 2011!

Bokbabbel sa...

Böcker x3: Men du har ju kommit igång ordentligt, en eloge för det!

Jessica: Hihi :) Tack tack!

Lisa H: Jag är nöjd och speciellt nöjd med att ni också är det!

Nathalie T sa...

Jag hittade din blogg i somras och följer den troget. Dina listor är jätteroliga. Hoppas att du kan komma på något lika bra inför nästa år =)

Bokbabbel sa...

Kul att du lämnade en kommentar :) Jag älskar listor, ska nog försöka klura på några till!

Maud/En bok om dagen sa...

Jamen, så roligt det har varit inne hos dig i år - igen! Tur att du fortsätter! ;-)

Anonym sa...

Femhundra inlägg på ett år? Herreminje! Jag har bara fått ihop dryga femhundra inlägg själv på två år... :O

Håller annars helt med kommenterarna ovan: ett fantastiskt Bokbabbel-år!

Bokbabbel sa...

Kring 470 blev det väl sist och slutligen, men ja, jag blir visst lite ivrig ibland :D

Tack tack, även jag är väldigt nöjd och glad med året!

Paperback Lover sa...

Ett härligt år och en härlig sammanfattning!

Bokbabbel sa...

Och så här i efterhand har jag såklart kommit på än fler saker, men så kan det gå :)

Jag är mycket imponerad Paperback, att du orkar läsa ikapp (och kommentera!) gamla inlägg! Det är trevligt!